Wiebe en Bouke Wassenaar

Deze keer een dubbele thuis bij. Na de afspraak te hebben gemaakt om langs te komen zijn Henk en ik (Philip) op weg naar Stroobos. Het is nu 4 augustus 2011, het is mooi weer, maar ondanks dat gaan we toch maar met de auto, fietsen is toch wel wat ver voor ons. Volgens ons hebben de mannen er zin in, want daar aangekomen staan ze ons buiten aan de weg al op te wachten. Wie staan ons op te wachten zult u denken. Stroobos zegt eigenlijk al genoeg, maar voor iedereen die het nog niet weet het zijn Wiebe en Bouke Wassenaar. Nadat de foto's zijn gemaakt gaan we naar binnen. De koffie pruttelt, we praten over van alles en nog wat, maar vooral over fietsen en brommers en zoals Bouke zegt geen fietsen maar rijwielen. Ook dit is een hobby van Wiebe, vandaar zijn bijnaam Wiebe rijwiel. Als de koffie is ingeschonken gaat het gesprek verder over vogels. Wiebe verteld dat hij dit jaar wel 160% meer jonge vogels heeft dan vorig jaar, niet zo moeilijk als je bedenkt dat hij vorig jaar maar 1 jong heeft overgehouden. Bouke heeft dit jaar 33 jongen waaronder een aantal zeer goede zoals hijzelf zegt. Wiebe is vroeger begonnen met grote parkieten en daarna overgestapt op grasparkieten die hij nu nog heeft. Met de grasparkieten is Wiebe in 1988 bij de PSC Nederlands kampioen geworden. Verder is hij een keer districtskampioen, diverse keren kampioen van de vereniging en heeft hij 2x het bondskruis gewonnen. Wiebe is eerst 2e secretaris geweest en de laatste 10 jaar is hij onze TT-secretaris, dus hij zit al lang in het bestuur van de vereniging.

Bouke is met grasparkieten begonnen in 1985, daarna is hij overgestapt op fischeri's en die heeft hij nu nog. Bouke is meerdere keren PSC kampioen geworden en meerdere keren (jeugd)kampioen bij de vereniging. Ook is hij vaak 2e en 3e geworden binnen de vereniging. Bouke maakt ook deel uit van de TT-commissie. Nadat we ons laatste pilsje, fris voor Henk want die rijdt ons weer naar huis, en een hapje te hebben gehad gaan we weer naar huis.

Fam. Wassenaar bedankt.